W niniejszym artykule omówimy SEO, czyli coraz popularniejsze pozycjonowanie stron. Jeśli jeszcze o tym nie słyszałeś, to na wstępie podkreślamy, że jest to strategia, które może pozytywnie wpłynąć na Twój biznes. Ale jak ono działa i jakie są jego zalety?
Pozycjonowanie stron internetowych całkowicie zmienia sposób, w jaki podchodzimy do marketingu. Prowokuje do myślenia o tym, jak tworzyć treści (content marketing), które będą angażujące i wartościowe w oczach klientów i sprawią, że odbiorcy będą je dalej udostępniać. W ten sposób budujemy pozytywny wizerunek w sieci, globalnym i jednocześnie lokalnym rynku XXI wieku. Pozycjonowanie stron zmienia przede wszystkim naszą sytuację – z nowego i niewidocznego biznesu, nieróżniącego się niczym od konkurencji, stajemy się oryginalnymi, interesującymi i widocznymi.
SEO to złożony proces, który obejmuje wiele różnych elementów. Należą do nich badania słów kluczowych, link building, optymalizacje techniczne, tworzenie treści i wiele innych.
Czas potrzebny do uzyskania pozycji strony zależy od kilku czynników, takich jak konkurencja, jakość strony i jej profil linków (liczba linków zewnętrznych wskazujących na stronę). Ogólnie rzecz biorąc, strony komercyjne potrzebują od 2 do 6 miesięcy, stosując pozycjonowanie stron, aby znaleźć się w pierwszej dziesiątce wyników dla ważnych słów kluczowych, takich jak np ” ubezpieczenie” lub „kredyt hipoteczny”, ale mniejsze strony mogą potrzebować znacznie więcej czasu.
Istnieje wiele korzyści z SEO. Po pierwsze, może pomóc poprawić ranking witryny w wyszukiwarkach. To zwiększy liczbę odwiedzających Twoją stronę, a także zwiększy sprzedaż. Po drugie, pomaga uzyskać więcej ruchu z wyszukiwań organicznych, który jest bezpłatny i łatwy do zdobycia. Po trzecie, pomaga generować więcej leadów i sprzedaży poprzez optymalizację kampanii np. przy wykorzystaniu Google AdWords.
Pozycjonowanie stron poprawia również UX, zyskując pewność, że klienci mogą z łatwością znaleźć to, czego szukają na Twojej stronie. Jest to szczególnie ważne, jeśli masz sklep detaliczny lub sprzedajesz towary fizyczne online, gdzie klienci muszą szybko i łatwo znaleźć produkty, zanim opuszczą stronę.