SEO jest bardzo ważnym aspektem Twojej strony internetowej. Skuteczna strategia optymalizacji zwiększy widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach, a tym samym pomoże Ci przyciągnąć więcej ruchu do Twojej witryny. Poniższe wskazówki pomogą Ci stworzyć odpowiednią strategię on-page SEO dla Twojej strony internetowej.
On-page SEO polega na zwiększeniu rankingu witryny w Google poprzez poprawę jakości jej treści. Dlatego też jest ona również określana jako „on-site” lub optymalizacja wewnętrzna. W przeciwieństwie do off-page SEO, które obejmuje wykorzystanie czynników zewnętrznych, takich jak budowanie linków i promocja w mediach społecznościowych, działania on-page skupiają się na wprowadzaniu zmian bezpośrednio w witrynie.
Obejmuje ona techniki takie jak badanie słów kluczowych, organizacja stron i konstrukcja adresów URL, które pomagają poprawić wrażenia użytkownika i jednocześnie pozwalają osiągnąć wyższe pozycje w wyszukiwarkach
Tag tytułowy jest najważniejszą częścią Twojego on-page SEO. Powinien on być zwięzłym opisem strony i zawierać najważniejsze słowa kluczowe. Każda ze stron w Twojej witrynie powinna mieć unikalny tag tytułowy.
Długość tagu tytułowego zależy od tego, ile znaków dopuszcza dana wyszukiwarka. Ogólną zasadą jest używanie mniej niż 60 znaków, jeśli to możliwe, ponieważ ludzie są bardziej skłonni do zwracania uwagi na tytuły, które są krótsze. Możesz również posłużyć się podtytułami, aby uniknąć tworzenia zbyt długich tytułów. Niezależnie od tego, jak zdecydujesz się je sformatować, zawsze upewnij się, że tytuły dokładnie odzwierciedlają to, co znajduje się na tych stronach, aby użytkownicy nie byli zdezorientowani, gdy nie będą mogli odnaleźć na stronie tego, czego szukają.
Jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić, aby pomóc w optymalizacji on-page SEO, jest użycie słów kluczowych w adresie URL. Google posługuje się adresami URL w celu zrozumienia treści, dlatego ważne jest, aby znalazły się tam odpowiednie frazy.
Unikaj używania zbyt wielu słów kluczowych w jednym adresie. Jeśli istnieje zbyt wiele odmian na każdej stronie, to Google może to postrzegać jako spam i usunąć z indeksu całą witrynę!
Meta opis to fragment tekstu, który pojawia się w wynikach wyszukiwania obok adresu URL Twojej witryny. Meta opisy powinny mieć od 150 do 160 znaków i dokładnie opisywać zawartość Twojej witryny. Warto również zawrzeć w nich słowa kluczowe.